هنگام خرید شلنگ توالت به قطر شیر توالت فکر کنید. شما باید قطری بسازید که مهره اتصال را بتوان به راحتی به آن وصل کرد.مهره اتصال شلنگ توالت را بررسی کنید. جنس برنج آن نسبت به سایر مواد موجود در بازار از کیفیت بالاتری برخوردار است.اگر می‌خواهید از طرح پلاستیکی استفاده کنید: هر چه شلنگ توالت ضخیم‌تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. هنگام خرید، شلنگی را انتخاب کنید که ضخیم تر باشد.اگر می خواهید از طرح استیل آن استفاده کنید: به ضخامت درب استیل شیلنگ توالت فرنگی دقت کنید. هرچه ضخیم تر باشد، توانایی آن در محافظت از لوله بیشتر است. همچنین به قابلیت های فولاد ضد زنگ توجه کنید. فضای داخلی حمام مرطوب است که باعث می شود سریع زنگ بزند.محصولات گارانتی دار انتخاب بهتری هستند و در صورت بروز مشکل می توانید به راحتی آنها را دنبال کنید. برخی از تولیدکنندگان به مشتریان خود 5 یا 12 سال گارانتی می دهند.

نکات مهم انتخاب و خرید انواع شلنگ توالت

  • شیلنگ های فلزی: انواع فلزی دوام فوق العاده بالایی دارند و معمولا چندین سال قابل استفاده هستند. شکل ظاهری آنها ممکن است متفاوت باشد زیرا در انواع درشت بافت، ریز بافت و میلی ریزبافت تولید می‌شود. البته شیلنگ های فلزی، خود دارای کیفیت های مختلفی هستند. به طور کلی هرچه تراکم فنر استفاده شده در شلنگ توالت بالاتر باشد،کیفیت آن بیشتر است. در انواع فلزی ممکن است آبکاری استفاده شود یا روی آن با پولیش کار شده باشد، هر دو کیفیت مطلوبی به شیلنگ می‌بخشند اما انواع آبکاری شده ظاهر درخشان تری دارند.
  • شیلنگ پلاستیکی: شیلنگ های پلاستیکی متداول ترین انواع هستند. ویژگی هایی از جمله انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر میکروب ها دارند. معمولا از پلاستیک و روکش هایی برای شلنگ توالت استفاده می‌کنند که آنتی باکتریال است و مقاومت نسبتا بالایی در برابر میکروب های موجود در توالت دارد.
  • نوع پوشش: زمان خرید شلنگ توالت دقت کنید که حتما از روکش های pvd در ساخت آن، استفاده شده باشد. زیرا این روکش ها خاصیت ضد میکروبی دارند. با توجه به اینکه محیط دستشویی همواره سرشار از انواع میکروب ها است و دست های ما دائما با شیلنگ در تماس می‌باشد، وجود این روکش های ضد میکروب ضرورت پیدا می‌کند.
  • پرلاتور: داشتن پرلاتور برای شلنگ توالت یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. زیرا وجود پرلاتور سبب می‌شود در مصرف آب تا حد زیادی صرفه جویی به عمل آید. در واقع فشار آب کمتر نمی‌شود بلکه حجم کمتری از آب با فشار بالاتری خارج می‌شود. این موضوع به خاطر مخلوط شدن آب با مولکول های هوا است.
  • طول شیلنگ: معمولا طول استاندارد برای شلنگ توالت، حدود ۱۲۰ سانتی متر می‌باشد. اما اگر فاصله شیر آب تا سنگ دستشویی شما بیشتر از ۱۲۰ سانتی متر است حتما زمان خرید، شیلنگی با طول بلندتر تهیه کنید.
  • جنس مهره اتصال: جنس مهره اتصال در شیلنگ های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما بهترین مدل ها آنهایی هستند که مهره متصل شونده ای از جنس آلیاژ برنج داشته باشند.
  • قلاب اتصال: قلاب اتصال شیلنگ همواره به عنوان یک قطعه جانبی همراه با آن به فروش می‌رسد اما لازم است زمان خرید توجه کافی را داشته باشید چون در صورتی که قلاب اتصال همراه شیلنگ نباشد، این وسیله عملا کاربری خود را از دست می‌دهد.