وان جکوزی دار چیست؟ 

وان جکوزی نوعی وان آب گرم است که از جت های آب برای ایجاد احساساتی شبیه ماساژ و همچنین آرامش استفاده می کند. آن دسته از دوستانی که به داشتن هر دوی وان و جکوزی علاقه دارند، می‌توانند با خرید وان جکوزی دار با یک تیر چند نشان بزنند، به گونه‌ای که هم در خانه خود وان داشته باشند و هم جکوزی.

در ابتدا توسط برادران جکوزی در کالیفرنیا در سال 1968 طراحی شد و از آن زمان برای اهداف مختلف از جمله: فیزیوتراپی، آب درمانی، آرامش و تسکین عضلات خسته استفاده شده است. با انواع اندازه ها و اشکال موجود، این نوع وان می تواند مکانی ایده آل برای هر کسی که به دنبال آرامش و استراحت است، فراهم کند.

انواع وان جکوزی دار بر اساس شکل و ظاهر

 به طورکلی وان های جکوزی دار به دو دسته ی اصلی، یعنی؛ توکار و روکار، طبقه بندی می شود. در ایران این نوع محصولات غالباً با همان نام تجاری جکوزی و گاهی هم با نام‎‎‎‎‎هایی چون حوض آب چرخان یا وان آب گرم چرخان شناخته می‌شوند. جکوزی در واقع محیط بسته حوضچه مانندی است که آب موجود در آن فضا جهت ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ‌های قوی از طریق لوله‌‎های تعبیه شده در قسمتهای مختلف دیواره به داخل حوضچه رانده می‌شود. از جکوزی به منظور رفع خستگی و ماساژ آبی استفاده می‌شود. ماساژ در زیر آب از روش های درمانی بسیار مؤثر در رفع درد عضلات، مفاصل و استخوان ها می‌باشد که در ادامه به بررسی دقیق هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. 

وان جکوزی توکار 

چه به دنبال تجربه آرامش بخش باشید، چه برای مجلل کردن خانه خود، وان جکوزی توکار، می تواند یک راه حلی عالی باشد. وان جکوزی دقیقاً در حمام شما یا سایر فضا های تعیین شده تعبیه می شود. این وان شکل بسیار مدرنی داشته، در عین حال، فضایی شیک و لوکسی به حمام شما می بخشد.

 وان جکوزی روکار 


همان طور که از اسم این محصول، معلوم است، این نوع از وان های جکوزی دار، بخشی از محیط حمام شما را به خود اختصاص می دهد. در نظر داشته باشید که این مدل از وان جکوزی دار، به دو مدل تقسیم می شود که عبارت است از: 

- وان جکوزی کنج یا سه گوش 


وان جکوزی یک کالای مجلل است که اکثر صاحبان خانه به آن تمایل دارند. طراحی منحصر به فرد آن، که شامله گوش یا کنج است، حداکثر راحتی، و آرامش را ارائه می دهد.

 این وان ‌های جکوزی دار سه گوش با طرح‌ ها و مصالح مدرن، مانند سنگ طبیعی یا ساخت کاشی با قاب‌ های فولادی تقویت‌ شده، می‌توانند مکان مناسبی برای استراحت و شارژ مجدد شما، پس از یک روز طولانی را فراهم کنند. علاوه بر این، نصب آن ها آسان بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند.

 - وان جکوزی جزیره 

امروزه وان جکوزی به یک وسیله ی ضروری در بسیاری از خانه ها تبدیل شده است. آخرین مورد اضافه شده به خانواده این وان های مجلل، وان جکوزی جزیره دار است. این وان شیک و امروزی دارای جزیره برای سفارشی کردن فضای حمام شما است.

انواع وان جکوزی دار براساس نوع کاربرد آن

 وان جکوزی پیش ساخته

استفاده از وان جکوزی پیش ساخته راهی عالی برای لذت بردن از آرامش  است. این نوع از وان ها، در محل ساخته می‌شود یا به طور پیش ساخته تهیه شده و در محل نصب می‌گردد و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند.

 وان های جکوزی پیش ساخته دارای مزایای مختلفی مانند: ماساژ  با آب گرم، بهبود گردش خون، کنترل فوری دما و افزایش فشار هوا هستند.

خیس شدن در آب گرم وان جکوزی شما پس از یک روز کاری سخت، نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه سلامت و تندرستی کلی شما را نیز افزایش می دهد.

 وان جکوزی بادی

 یک راه عالی برای لذت بردن از تجمل در آسایش خانه شما است. این یک حمام گرم و آرامش بخش یا تجربه شنا را برای شما فراهم می کند و به شما امکان می دهد تقریباً در هر مکانی آن را ببرید.

علاوه بر این، در مقایسه با وان جکوزی معمولی، آشفتگی بسیار کمتری در ارتباط با یک بادی وجود دارد.

وان جکوزی بادی  در میان کسانی که به دنبال جایگزینی مقرون به صرفه برای نصب  وان آب گرم هستند، به طور فزاینده ای محبوب می شوند. کسانی که خواهان راحتی و قابلیت حمل و نقل وان خود هستند، بی شک وان جکوزی دار بادی، انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

 وان جکوزی مدرن

وقتی صحبت از حمام های لوکس می شود، هیچ چیز با وان جکوزی مدرن قابل مقایسه نیست. وان جکوزی با ویژگی‌های سطح بالا، دوام و طراحی شیک خود، تجربه‌ ای را ارائه می‌دهد که شبیه هیچ‌ کس دیگری نیست.

اگر به دنبال تجربه‌ ای لوکس و آرامش‌بخش  در خانه خود هستید، به دنبال یک وان جکوزی مدرن باشید.

 شما می توانید آنها را در همه اشکال و اندازه ها پیدا کنید.  هر یک را می توان با ویژگی های اضافی مانند: جت، چراغ و سیستم های صوتی سفارشی کرد تا تجربه کامل جکوزی را ارائه دهد.

مزایای وان جکوزی دار 

آرامش بخشی 

شکی در این نیست، وان جکوزی نهایت آرامش و تسکین استرس را ارائه می دهد. گرما، عمق و شناور بودن آب، محیطی عالی برای رفع مشکلات شما ایجاد می کند. شما می توانید پس از یک روز طولانی استراحت کنید یا فقط از یک زمان مناسب  لذت ببرید.

 از درد های عضلانی گرفته تا مفاصل سفت؛ وان جکوزی یک درمان عالی برای بیماری های جسمی است و در عین حال آرامش ذهنی مانند: کاهش اضطراب و بهبود الگوهای خواب را نیز فراهم می کند.

طراحی مجلل این وان ها به عنوان یک رویای زیبا، در خانه شما عمل می کند و به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای شگفت انگیزی که با داشتن وان جکوزی به دست می آید، بهره مند شوید.

 کاهش درد 

وان جکوزی، راهی عالی برای کاهش درد عضلانی پس از یک روز طولانی و خسته کننده است. چه با کمردرد یا خستگی عضلات ناشی از ورزش مواجه باشید، گذراندن مدتی در وان جکوزی پر از آب گرم مخلوط با جت های ماساژور، می تواند برای بدن شما شگفتی ایجاد کند.

 ترکیبی از آب گرم و جت های ماساژ مانند به تسکین ماهیچه ها و بهبود روند ترمیم آن ها، کمک می کند. گذراندن وقت در وان جکوزی دار نیز به کاهش استرس، کاهش اضطراب و تشویق به آرامش کمک می نماید. در نهایت، به بهبود گردش خون کمک می کند که بیشتر به کاهش درد ماهیچه ها و مفاصل کمک می کند.

 بهبود خواب 

آیا کمبود خواب با کیفیت خوب باعث می شود شما احساس خستگی، بدخلقی و ناامیدی کنید؟ شما تنها نیستید؛ بسیاری از مردم از بی خوابی، ناتوانی در به خواب رفتن، رنج می برند.

یافتن راه حل مناسب می تواند سخت و پیچیده باشد، اما یکی از راه های بهبود خواب، نصب وان جکوزی دار است.  وان جکوزی به ایجاد آرامش و کاهش اضطراب کمک می کند و باعث می شود افراد راحت تر به خواب بروند.

بسیاری از مردم همچنین پس از استفاده از وان جکوزی، کیفیت خواب بهتری را شاهد بودند، بنابراین اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای کمک به خواب آرام‌ تر در هر شب هستید، نصب وان جکوزی دار می‌تواند همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

 بهبود گردش خون 

وان جکوزی می تواند یک راه عالی برای بهبود گردش خون در بدن شما باشد. هنگامی که از وان جکوزی دار استفاده می کنید، فشار آب کمک می کند تا خون شما به طور موثر تری در بدن شما پمپاژ شود و باعث اکسیژن رسانی بهتر و در نتیجه گردش خون بیشتر می شود.

با افزایش جریان خون در بدن،  می تواند به کاهش التهاب، کاهش خستگی، درد عضلات و بهبود عملکرد کلی سیستم قلبی عروقی کمک نماید. علاوه بر این، غوطه‌ ور شدن در وان آب گرم، تغییرات ضربان قلب را بهبود می‌ بخشد و به شما کمک می‌کند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی آرام شوید.

 تنظیم فشار خون 

وان جکوزی دار که معمولاً از یک وان بزرگ پر از آپ تشکیل شده است، یک راه منحصر به فرد برای تنظیم فشار خون خواهد بود. از طریق  جکوزی می توان به ایجاد آرامش و کاهش سطح استرس در سراسر بدن کمک شود.

این کاهش استرس به عادی سازی سطح فشار خون کمک می کند و به طور بالقوه می تواند فشار خون از قبل را از بین ببرد. وان جکوزی نه تنها به فرد اجازه می‌دهد تااستراحت با کیفیتی داشته باشد ، بلکه اثرات آرام‌ بخش آن می‌تواند به مزایای بلند مدت برای سلامتی و رفاه کلی فرد منجر شود.

 نحوه استفاده از وان جکوزی دار 

پر کردن وان

 قبل از استفاده از وان جکوزی دار، باید آن را با آب پر کنید. برای پر کردن وان، باید آب را به دمای مطلوب (حدود 37 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. 

تنظیم دما

 بعد از پر شدن وان، باید دمای آب را به دمای مطلوب مورد نظر خود، تنظیم نمایید.

 استفاده از جت آب

 بعد از تنظیم دما، می‌توانید از جت آب ‌های وان جکوزی دار برای ماساژ بدن خود استفاده کنید.

 استراحت

 بعد از استفاده از وان جکوزی ، باید به مدت 15 تا 20 دقیقه استراحت نمایید.

فاکتور های انتخاب بهترین وان جکوزی دار

 انتخاب بهترین وان جکوزی با توجه به نوع طراحی و ظاهر آن

 وقتی صحبت از انتخاب وان جکوزی مناسب می شود، طراحی و ظاهر باید جزو معیارهای اصلی باشد. طراحی مناسب نه تنها حس لوکسی را به حمام شما اضافه می کند، بلکه تجربه ای منحصر به فرد و راحت را نیز ارائه می دهد.

همچنین انتخاب بهترین وان جکوزی با توجه به طراحی و ظاهر آن از نظر نظافت و نگهداری نیز کاربردی است. جدا از ارائه یک محیط آرامش بخش، یک وان جکوزی با طراحی خوب نیز می تواند در مقایسه با مدل های دیگر تمیز و نگهداری راحت تری داشته باشد.

علاوه بر این، وان‌های جکوزی مدرن دارای طرح‌ ها و سبک‌ های متعددی هستند که می‌توانند با هر سلیقه ی خاصی که ممکن است در ذهن دارید مطابقت داشته باشند. با انتخاب های بسیار زیادی که امروزه در دسترس است، مطمئناً می توانید گزینه مناسبی را بیابید که نه تنها عالی به نظر برسد، بلکه حداکثر لذت و آرامش را نیز به شما ارائه دهد.

 برآورد فضای نصب وان جکوزی برحسب ابعاد و متراژ

 آیا قصد دارید وان جکوزی نصب کنید؟ تخمین اندازه و ابعاد مناسب وان و سپس تصمیم گیری در مورد فضای مناسب برای نصب آن می تواند دلهره آور باشد. این کار ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما انجام درست آن برای تضمین یک تجربه دلپذیر ضروری است.

رایج ترین اندازه های وان جکوزی دار عبارت است از:

- وان جکوزی با ابعاد 137 تا 180 سانتی متر و ارتفاع 38 تا 50 سانتی متر(سایز کوچک)

- وان جکوزی بیضی با طول 152 سانتی متر و عرض 104 سانتی متر( سایز نسبتا کوچک)

- وان جکوزی کنج با طول 152 سانتی متر و عرض 152 سانتی متر( سایز مناسب اکثر محیط ها)

 بررسی برند های موجود در بازار

با وجود برندها و مدل های مختلف موجود در بازار امروز، خرید وان جکوزی مناسب برای خانه شما می تواند دشوار باشد. بنابراین، بررسی گزینه های مختلف موجود در بازار و درک مزایای  هر برند نسبت به رقبای خود، قبل از خرید، می تواند مفید باشد.

 توجه به جنس و ساختار آن  

طراحی وان جکوزی دار شامل: اندازه، شکل، متریال مورد استفاده و حتی تعداد جت های آن است. طراحان در طراحی وان جکوزی علاوه بر ایجاد راحتی برای همه کاربران، به متریال آن نیز توجه ویژه ای دارند.

به عنوان مثال؛ برخی از مدل‌ها دارای صندلی‌های بالشتکی یا تکیه‌ دار برای افراد هستند. در حالی که مدل های دیگر دارای قاب های عریض تر و سیستم های صوتی آبی هستند. تولیدکنندگان با درک نیازهای مختلف مردان و زنان هنگام طراحی وان جکوزی، می‌توانند تجربه لذت بخشی را  در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار دهند.

انواع وان جکوزی دار برحسب متریال

سنگی 

چدنی 

پلاستیکی 

کامپوزیتی 

فولاد ضد زنگ 

نحوه نگهداری از وان جکوزی دار

 تمیز کردن وان

 برای نگهداری وان جکوزی دار، باید آن را به صورت منظم تمیز کنید. برای تمیز کردن وان، می‌توانید از محلول‌های شست و شوی خاص و یا سدیم بی‌کربنات استفاده کنید.

 تعویض فیلتر

 برای نگهداری وان جکوزی دار، باید فیلتر آب را به صورت منظم تعویض نمایید.

 نگهداری دما

برای ثابت نگه داشتن دمای وان جکوزی دار، باید آب را به دمای مطلوب برسانید و به صورت منظم، آن را بررسی کنید.

تعویض آب

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از وان جکوزی دار، منظم تعویض آب، می باشد.

 وان جکوزی دار با ارائه امکاناتی مانند آب‌گرم، جت های ماساژور و سایر ویژگی ‌ها، به شما اجازه می‌دهد تا در خانه به صورت راحت و آرامش بخش از آن استفاده نمایید.

برای استفاده بهینه از وان جکوزی دار، باید طرز استفاده و نگهداری آن را به خوبی بدانید. همچنین، برای نگهداری وان جکوزی دار، باید آن را به صورت منظم تمیز کرده و فیلتر آب را تعویض نمایید.