باید به اطلاع شما برسانم که شیر آشپزخانه متنوع‌ترین جز از شیرآلات یک ساختمان است. متنوع‌ترین و ازقضا پیچیده‌ترین. شاید همین پیچیدگی شیر آشپزخانه بیشتر سازندگان را به سمت عدم ایجاد تنوع سوق می‌دهد.

اگر بازار شیرآلات جهان را با ایران مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که تعداد بسیاری از مدل‌های شیر آشپزخانه اساساً در ایران تولید نمی‌شود.

تیم طراحی شوان بر این باور است که با پیشرفت معماری ایران و الگوبرداری از طراحی‌های مدرن و روز دنیا، آشپزخانه‌ی ایرانی لیاقت به‌روزترین محصولات دنیا را دارد.

در این مقاله شما با انواع شیر ظرفشویی که در مجموعه شوان طراحی و تولید می‌شود آشنا خواهید شد.

آیا شیرهای آشپزخانه تنوع دارد؟arshidaco.com شیرآلات

آیا شیرهای آشپزخانه تنوع دارد؟ 

شیر اهرمی آشپزخانه

پس از شیرهای مخلوط که دو پیچ برای باز و بسته کردن آب سرد و گرم در دو سمت علم دارند، شیرهای اهرمی به بازار عرضه شد. شیرهای اهرمی به هدف سهولت در استفاده و کاهش آب مصرفی عرضه شد.

شیرهای اهرمی به قطعه‌ای به نام کارتریج استوار هستند. کارتریج دو صفحه سرامیکی است که توسط اهرم بر هم لغزیده و امکان خروج آب سرد و گرم را به مقدار دلخواه مهیا می‌کند.

شوان با بهره‌گیری از به‌روزترین امکانات دنیا در زمینه تولید شیر اهرمی چندین مدل را به بازار عرضه کرده است.

تا لحظه نگارش این مقاله مدل‌های هیدرا، تای، کرایسلر و بانجو در این گروه قرار می‌گیرند.

شیرهای دومنظوره آشپزخانه

هرچقدر انسان پیشرفت می‌کند، حفظ سلامتی به اولویت‌های اول زندگی‌اش نزدیک‌تر می‌شود.

آب مایه حیات است، اما امروزه مصرف آب پاکیزه از آن نیز پراهمیت‌تر است. آب خروجی از شیرهای منازل عموماً صرف مصارف غیرخوراکی می‌شود. اما بخش اعظمی از آب آشپزخانه مصرف خوراکی دارد. پس توجه به‌ سلامت این آب بسیار مهم است.

تمام آبی که از دستگاه‌های آب تصفیه کن خارج می‌شود، مصرف خوراکی دارد. هنوز هم در خیلی از منازل روی سینک ظرف‌شویی سوراخ دیگری ایجاد کرده و از شیرهای کوچک تصفیه استفاده می‌کنند. این شیرهای کوچک معمولاً کم‌هزینه و کم کیفیت هستند. حتی بعضی موارد از مواد اولیه نامرغوبی ساخته‌شده‌اند که این با ذات کاربرد شیر آب تصفیه که شرب آب پاکیزه است در تضاد است.

گروه شوان گذشته از شیرهای کوچک تصفیه تمام برنجی، پا را فراتر گذاشته و به‌سلامت همراه با زیبایی اندیشیده است.گروه شوان شیرهای دومنظوره را در چند مدل طراحی و تولید کرده است.

در تمام شیرهای دومنظوره‌ی شوان برخلاف مدل‌های موجود در بازار، تمام مسیر آب معمولی و آب تصفیه جدا از هم هستند و پاکیزگی آب کاملاً تضمین می‌شود. این دو مسیر کاملاً مجزا از دو اهرم مستقل بهره‌مند هستند.

شوان تا این لحظه اقدام به طراحی و تولید شیرهای کوچک تصفیه در دو مدل هیدرا و کرایسلر و شیرهای ظرف‌شویی دومنظوره در یک مدل لوسید نموده است. لازم به ذکر است مدل جدید ولگا به‌زودی در گروه شیرهای دومنظوره ارائه خواهد شد.

آیا شیرهای آشپزخانه تنوع دارد؟ شیر دیگ پر کن

دیگ پر کن در حال حاضر جدیدترین محصول شوان است. شیری که درواقع تنها در خدمت آشپزی است. دیگ پرکن‌ها شیرهایی بازویی هستند که پشت گاز جمع می‌شوند و در زمان نیاز به آب در حین آشپزی می‌توان دو بازوی آن را باز کرد و با دو اهرم. توجه کنید دو اهرم خروجی آب، یکی روی تنه اصلی برای باز و بسته کردن و دیگری روی سر آبریز به‌منظور ایجاد امکان کنترل توسط آشپز، این نیاز را برطرف کرد.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که پس برای استفاده از دیگ پر کن حتماً باید در زمان ساخت به فکر خروجی آب بالای گاز بود . احتمالاً دیگ پرکن‌ها برای آشپزخانه‌هایی که ساخته و تکمیل‌شده‌اند کاربردی ندارند؟ باید بگوییم که پاسخ شما منفی است. تیم طراحی شوان برای این مسئله هم‌فکری داشته و به‌زودی دیگ پرکن‌هایی را روانه‌ی بازار می‌کند که این مشکل را حل کند.

مجموعه‌ی شوان در گروه شیرهای دیگ پر کن تا این لحظه مدل‌های کرایسلر و تای را به بازار عرضه کرده است.

آیا شیرهای آشپزخانه تنوع دارد؟arshidaco.com شیرآلات شوان

شیر شاوری

شیر آشپزخانه شاوری احتمالاً از پرطرفدارترین انواع شیر آشپزخانه است. در ظاهر شما با یک شیر اهرمی معمولی روبرو هستید اما درواقع، با بیرون کشیدن سری متوجه می‌شوید که یک شلنگ بلند این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تا شعاع قابل‌ملاحظه‌ای به آب دسترسی داشته باشید.

در شیرهای شاوری آشپزخانه یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن شیوه و چگونگی جمع شدن شلنگ، پس از استفاده است. شوان برای آسایش کاربران وزنه دقیقی را طراحی و تعبیه نموده که پس از استفاده به نرمی شلنگ را به‌جای اول خود برمی‌گرداند.

در حال حاضر تنها طرح شاوری شوان، مدل کرایسلر است.

باید یادآوری کنیم که تمام مدل‌های ذکرشده در رنگ‌بندی کروم، کروم مات، طلایی، طلایی مات، دودی، مشکی و … قابل‌اجرا می‌باشند.