یک توالت فرنگی باکیفیت و دوستدار محیط زیست علاوه بر زیبایی و خوش‌ساختی، میزان مصرف آب کمی دارد، سیستم مخزن و تخلیۀ آب آن در کوتاه‌ترین زمان کاسه را می‌شوید، بدون صداست، بدون ترشح است و با قدرت مکش کافی، بیشترین حجم محتویات درون کاسه را تخلیه می‌کند.

اما توالت فرنگی خوب ویژگی‌های دیگری هم دارد که باید هنگام خرید به آنها دقت کنید:

شفافیت لعاب 

شفافیت لعاب موجب درخشندگی و زیبایی محصول می‌شود. شفافیت وابسته به استفاده از مواد مرغوب و شرایط پخت مناسب است. وضوح تصویر انعکاسی از یک شیء، معیار مناسبی برای شفافیت محصول است؛ پس، میزان شفافیت لعاب، به‌طور دقیق، از میزان برگشت نور تابیده‌شده به محصول اندازه‌گیری می‌شود. اگر محصولات مختلفی از چینی بهداشتی، زیر نور کافی قرار گیرند شفافیت لعاب آنها با چشم معمولی قابل مقایسه و تشخیص است.

بهداشتی‌بودن محصولات 

ازآنجاکه اصلی‌ترین عامل بهداشتی‌بودن محصول، لعاب آن است؛ هنگام خرید توجه کنید که نقاط بیشتری از محصول موردنظر لعاب خورده باشد. برندهایی مثل چینی‌کُرد تمام مناطق ترشو، مثل لبۀ آبریز و خروجی سیفون در توالت‌های فرنگی را لعاب‌کاری می‌کنند. همچنین لعاب بهداشتی پخت بهینه و ساختار شیشه‌ای دارد. می‌توانید مداد یا ماژیک وایت‌برد را روی لعاب بکشید و سپس با دستمال پاک کنید. اگر بدون برجا گذاشتن اثری، پاک شد، سطح لعاب بهداشتی است.

خدمات پس از فروش محصول 

نصب درست محصول عامل مؤثر بر عملکرد و زیبایی آن است. پس بهتر است توسط شخصی ماهر و از طرف تولیدکننده یا نمایندۀ آن انجام پذیرد. همچنین پاسخگویی تولیدکننده در مورد هرگونه نقص فنی یا نقص عملکردی محصول و در صورت لزوم تعویض آن با یک محصول سالم، از معیارهای انتخاب محصول باکیفیت است.

پیچیدگی یا تابیدگی محصولات 

محصولات چینی بهداشتی ممکن است، در اثر استفاده از مواد نامرغوب و پخت نامناسب، تاب بردارند و نامتاقرن شوند. محصول چینی بهداشتی مرغوب، باید کاملا متقارن باشد. پیچیدگی موجب ایجاد اشکالاتی در نصب و عملکرد محصول می‌شود و مانع از قرار گرفتن صحیح در محل نصب می‌شود. علاوه‌براین، باعث ایجاد آب‌ماندگی و رسوب جرم و املاح در بعضی محصولات شود.  راه حل، نگاه کردن به محصول از زوایای مختلف و خریدن محصول برندهای معتبر بازار است.

بسته‌بندی مناسب 

محصولات چینی، ترد و شکننده هستند. بنابراین بسته‌بندی آنها باید طوری باشد که هنگام حمل‌ونقل کمترین آسیب را ببیند؛ به‌ویژه اینکه ممکن است در اثر آسیب، ترک‌هایی در محصول ایجاد شود که در هنگام خرید و نصب قابل‌مشاهده نباشند و به‌مرورزمان موجب شکستن آن شوند.

استفاده از متعلقات باکیفیت 

متعلقات محصول مانند درب دوبل و مکانیزم تخلیه نقش مهمی در کارکرد توالت فرنگی دارند. هنگام خرید به کیفیت متعلقات توالت فرنگی دقت کنید.

تنوع مدل

بالا بودن تنوع مدل‌های تولیدی یک تولید‌کننده، قدرت و اعتبار برند را نشان می‌دهد و قدرت انتخاب مشتریان را با سلایق مختلف افزایش می‌دهد.